fredag 4 augusti 2017

Tisdag kl 12:03, lokal tid. Upp och ner

Phu!
Nu har jag åkt Jokern och Superman.

Jokern är en mysig träbana.
Paulin är inte sugen på att åka något som går upp och ner så Superman visste hon direkt att hon skulle skippa men Jokern såg safe ut, som Balder på Liseberg ungefär.

Hahaha! Jokern visade sig gå upp och ner massor av gånger. I första rollen tänkte jag bara på hur Paulin hade det, några vagnar bakom min.
Men Paulin tyckte det var härligt och kan tänka sig att åka den igen. Jag med. Om vi får tid. Och om jag fortfarande är sugen på att åka. Jag är inte alltid på humör för att bli omskakad.

Superman var en helt annan slags attraktion. Banan är inte särskilt lång men vagnen kör fram och tillbaka några gånger. På den högsta punkten åker man upp och ner, ganska sakta, och sedan störtdyker man 90 grader rakt ner och passerar perrongen i en mycket hög hastighet som trycker ner en i stolen rejält.
En riktig skrikattraktion!

Nu ska Niclas, Viktor, Irma, Stina och Alicia åka WonderWoman. Sån't där som mest snurrar runt håller jag mig ifrån. Med ålderns rätt. Jag är ju ändå äldst i sällskapet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar