torsdag 3 augusti 2017

Söndag kväll kl 19:38, lokal tid. Ihop

Det börjar med att vi provar alla fyra pannkakassiraperna. Strawberry, Butter Pecan, Blueberry och Old Fashioned. Sen diskuterar vi vilken som är godast.

Sen får vi in våra drickor. Jag kostar på mej en Splash-It med citron, apelsin, jordgubb och soda. Vansinnigt gott!
Tyvärr försöker Irma blåsa sitt sugrörspapper på mig och jag försöker hämnas. Man borde lärt sig att inte hämnas när man är vuxen.
Mitt sugrörspapper får en väldig fart. Det missar Irma grovt men träffar i stället sällskapet några bord längre bort.
De tittar skarpt och lite gängaktigt åt vårt håll. Jag vinkar och säger:
-I'm sorry! It was the adult!

Sen kommer maten!
Och vilken mat!
Verkligen perfekt födelsedagskvällsmat!
Stina, Alicia och Sophia äter crêpes med bananer, nutella och vispgrädde. Paulin äter crêpes med jordgubbar, vaniljsås och grädde. Niclas och Marthin äter varsin omelett. Viktor äter pannkakor med whipped créme. Irma tar en hel frukost med stekta ägg, hash brown, bacon och pannkakor med bananer och nutella.
Och jag får in ett berg av pannkakor med bananer både i och på plus jordgubbar, jordgubbssirap och vispgrädde.
Nu är jag vrålmätt.

Den finns även "svenska pannkakor" på menyn. Med lingon. Vi funderar på om vi ska berätta att i Sverige äter vi oftast inte lingon på pannkakorna. Dem har vi till köttbullarna och söndagssteken.

Jag tror att sällskapet lite längre bort tror att jag är lite störd.
Jag spiller jordgubbssirap på min tröja och råkar hälla ut isbitar på bordet när jag jagar jordgubbarna i botten på mitt Splash-It-glas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar